Assalamualaikum people. I'm Nur Hazimah Hasan :)

Monday, December 12, 2011

mengapa wanita sering menangis

ya Allah, mengapa wanita sering menangis?
jawabnya:
kerana wanita itu unik.
☑ aku ciptakan ia sebagai makhluk istimewa.
☑ aku kuatkan bahunya utk menjaga anak2nya.
☑ aku lembutkan hatinya utk memberi rasa aman.
☑ aku kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia.
☑ aku teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah.
☑ aku beri dia naluri utk mencintai anak2 dlm keadaan apapun.
☑ aku kuatkan batinnya utk ttp menyayangi walau dikhianati oleh teman.

walau disakiti oleh orang yang ia sayangi
Wanita mahluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana :
☑ aku beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.
kepada kaum hawa, kamu sangat 
ISTIMEWA.


source from my friend's wall :) anis adlina, kita copy tauuu (^,^)

No comments:

Post a Comment